lördag 27 december 2014

Hjulen kommer allt närmare..

Nu blir det ljusare för var dag som går.. Det kanske inte syns ännu, men visst börjar det kännas? Och nu när allt julstök är överstökat kommer hjulafton allt närmare i garaget..
Axlarna ska på för att bilen för att kunna hanteras hos lackeraren Ja, det börjar bli mer bil än kaross när axlarna kommit på. Jag lackerade rambenen för att kunna montera axlarn men vad jag inte tänkte på är att styrväxeln måste på för att inte hjulen ska peka åt var sitt håll. Den sticker ju upp mer i motorrummet än bara rambenen. Blir till att fundera lite till..


Så här vackert är det med en fräsch framaxel. Nya bussningar på alla ställen. Bara kränghämarstagen kvar att skruva fast.


Och sen kom även bakaxeln är på plats! Nu är det bara att pumpa däcken och lyfta ner bilen från ställningen den hänger på. Den har den haft som stöd sedan maj 2010, snart fyra år i "gipsvagga"...
Men hur ska jag få ner den? Hur många var vi när den lyftes upp? Den borde vara tyngre nu när det finns plåt där det ska vara plåt...
När den lyftes upp var jag ute och det vara vårvärme. Nu är det vinter utanför garagedörrarna..
 Det blir att ringa runt till lite entusiaster tror jag...

2 kommentarer:

  1. Ser bra ut men hur går det med modellbyggandet...? Nån teaser kan man alltid visa vetdu ;-)
    Blästrarn

    SvaraRadera
  2. Jag kom till det läget jag skulle ha slutat, lite till och det blir bara kladdigt... Sen skulle jag bara justera lite till....
    Nu har jag en del att göra innan det är som det var från början....

    SvaraRadera