söndag 7 december 2014

Vad nu då?! Modellbyggartävling.

Ett litet mellanstick så här i jultid! Här står delar av de över 50 personer som ska vara med i Johnnyblästers årliga modellbyggartävling. Resultatet brukar vara med i Wheels varje år och vi hoppas på ett reportage även denna gång.
Här är tävlingsledaren själv precis efter det spännande ögonblicket då modellen som ska byggas blivit uppackad ur lådan. Det gick ett sus genom lokalen då modellen visades. Vad gör man med en sån då? Stock, rod eller flippa ur helt? Nja, för min del blir det att försöka gå efter regeln "keep it simpelt". Fokus måste vara på Volvon, även om det kommer att locka fram minnen från 13års åldern sittandes i pojkrummet med limtuber och färgburkar på hela skrivbordet. Idag tycker jag att det luktar lösningsmedel i hela huset om jag målat lite i garaget....  
En chevelle stationsvagn från 1965 var det. Annan motor och andra hjul är OK att plocka från andra modeller, även kartongen får användas. Den 4 Januari kl 1200 ska den vara klar. Så det är gott om tid..
Min P1800 då... Den är inte glömd även om det är lite tråkigt att slipa och spackla. Denna helg har jag har justerat in bakluckan och filat lite ytterligare på dörrspringorna. I morgon ska jag ta ett stort beslut.. Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar