måndag 29 december 2014

Så har äntligen hjulafton kommit!

Efter funderingar med att palla upp med brädlappar. På så sätt saxa mig upp med bilen och då få bort ställningen. Nä! Det kändes inte allt för säkert i ett trångt garage.
Jag ringde efter Mattias som kom med en riktig maskin.. Tack än en gång.
Själv sprang jag runt och dokumenterade...



 Fri från ställningen efter 4 år!
Nästan lika stort som månlandingen!
"Houston, we have touch down."
Lite hög än så länge, och så ser den lite grå ut...
Men nu står den på hjulen igen.
Ställningen hamnar ute i kylan.
Finns intresse? Bud?
Annars blir det råmaterial till något annat
Sen en liten suddig bild på modellbygget som ska visas i sin helhet den 4 januari kl1200. Det sker hos Blästra'n i Värmbolsindustrier  tillsammans med 54st andra modellbyggare. Spänningen är oliderlig.

6 kommentarer:

  1. Congratulations Apollo 115, welcome back! Over and out from ground control Houston. // L

    SvaraRadera
  2. Jag gillar verkligen kontrasterna på höger framhjul. Kombinationen nav och hjulmuttrar i nyskick med rostig fälg.

    Men ska du verkligen göra dig av med ställningen. Renovera bilar är ju lite beroendeframkallande....snart har du ett nytt lik på halsen.

    SvaraRadera
  3. Roligt att se, både att projektet kommit ner på jorden men även glimten på ditt bidrag i Modellbyggartävlingen. Ta med vänner o bekanta, det blir en dag att minnas.
    Blästrarn

    SvaraRadera
  4. Hejsan! Jag är lite sugen på ställningen, om inte Mr X3 får dig att ändra dig. Den skulle passa fint till min renovering.
    //Emil

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Emil.
      Ja, X3 satte tankar i huvudet??! Om man skulle ....
      Men om jag suger lite på det så ska jag ha dig i tankarna när det är dags.
      //Richard

      Radera
  5. Det låter bra! Bara säga till här så köper jag den av dig
    //Emil

    SvaraRadera