lördag 11 juli 2015

It´s alive!

Idag skulle det ske.
Är allt klart för provstart?
Jo det skulle det vara tänkte jag och i samma andetag kom jag på att jag inte hade någon bensin... Iväg med dunken och så provar vi.
Först på med ström, visst ja! inga säkringar... var är de då??
Men så kunde provstarten ske..
Nähä..
Startmotorns solenoid slog som den värsta fisk på land...
Ja, det fick bli B-tema.... Jo jag vet. men de hade ju öppet...
Sen då.
Nähä igen..
Den här gången trilskades soppa pumpen. Men efter lite hjälp med droppfunktion istället för sug så hoppade den, ja soppapumpen då ..igång.
Sen var det nära flera gånger men alla burkar ville inte.. Jag tror att tändkablarna är starkt misstänka. För rätt som det var efter att ha tagit bort och satt tillbaka stiften, klämt och mätt på kablarna så..
Visst, den går som en påse nötter men den lever för första gången sen 1979..
Det är 36år sedan, respekt!

3 kommentarer:

  1. Grattis, häftigt! Vilken start på semestern!

    SvaraRadera
  2. Grattis, nu börjar det roliga
    hoppas du får den att gå som den skall också.

    SvaraRadera