söndag 15 november 2015

Fullstolat!

Helgens uppdrag var att få in vänsterstolen.
Jag var så fokuserad så jag hade inte en tanke på att ta fram kameran.. Tyvärr gick det inte att rädda vinylen på det nya stolsunderredet, men vad gör det.
Av med det gamla, slipa bort all rost med roterande stålborste på vinkelslipen. Jag hade nästan glömt smaken i munnen av dammet...
Lackera stolramen med blanksvart. Fram med vinylen, saxen och symaskinen för att skapa en ny klädsel till stolsunderredet som limmas med kontaktlim.
Vips så kunde även vänsterstolen monteras och jag kan för första gången prova ut förarkörställningen. Tyvärr regnade det så att det blev inget varv runt kvarteret denna helg..

5 kommentarer:

  1. Men se där...då kan du ju äntligen beställa besiktningstid!!

    SvaraRadera
  2. Då vet vi vad Richard gör på kvällarna inte är det TV stolen utan P1800 o torrkörning

    SvaraRadera
  3. Du missade väl inte att återskapa korrekt kritmarkering i stolbotten. Har man inte rätt kritmarkeringar från Jensen Motors i West Bromwich kan man inte teckna MHRF försäkring!

    SvaraRadera
  4. Visst, jag kalkerade av märkningen på ett mirakelpapper och sen var det bara att gnugga tillbaka den på det nylackerade. Allt för att återskapa originalet ;-)..

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera