söndag 28 februari 2016

Fy vad det luktar!

Efter nästan två veckors stiltje i garaget tog jag sats och började med att spruta body under framskärmarna. Sedvanligt strul med sprutan, body som tog slut och en tur och retur till Norrköping som var det närmaste som har Hagmans på Söndagar...Nåväl..
Väl hemma igen gick det riktigt skapligt. Trångt garage och vinter är inte de bästa förhållanden. Jo, jag vet det är inte bra för kroppen. Sen att det luktar i hela huset efteråt...
Men nu är det gjort och jag räknar med att det var den sista gången jag förpestar luften för familjen på ett tag.
Till veckan får jag alla hjul, det närmar sig... Men först innerskärmarna och undertryckstank..

2 kommentarer:

  1. Jag har följt din blogg från första stund. Från en början med viss skepsis, med tanke på utförda plåtjobb.Övning ger färdighet... I efterhand så måste jag medge att du har genomfört ett fantastiskt renoveringsarbete, och räddat en svårt sargad P1800 tillbaka till den glans den förtjänar. Grattis till ett fint renoveringsprojekt.
    Hoppas vi ses på någon av sommarens träffar.
    //6188

    SvaraRadera
  2. Tackar! Ja, nu börjar det bli nära att få åka P1800 istället för att skruva och svetsa. Än är det inte helt klart och jag gissar att det finns ett antal ytterligare saker att upptäcka när jag väl börjar rulla med bilen. Men det har aldrig varit så nära som nu..
    Hade jag insett hur mycket jobb det var och hur dålig "min-P1800" var när jag började så vet i... om jag hade vågat. "Kunskap kan vara begränsande" -ett uttryck som kan användas i många sammanhang.
    Nu ska bara det sista göras och sen blir det ut på träffar. Hoppas att träffa många av er läsare i verkligheten i sommar.

    SvaraRadera