lördag 3 september 2016

Ekeby Eskilstuna 2016

Nu var det länge sedan jag gjorde någon uppdatering. Men så händer det ju inte något varje dag längre som är värt att beskriva.
Men förra helgen hände det ju grejor. Årets upplaga av Ekeby träffen i Eskilstuna. Det gäller att komma iväg tidigt.
Så här står vi uppradade inför avfärd. Lennarts PV som han fick igång efter ett par års stillestånd och så Jarmos Biscayne -58.
Här får jag för första gången stå med under P1800-klubbens flagga. Det är stort det. Tänk alla gånger jag gått runt alla bilar och jämfört dörrspringor, lister och andra detaljer för att ta med hem till min renovering. Nu står min bil där och jag ser att andra tittar på precis samma saker som jag gjort, stort!
 Marknaden blir bara större och större för varje år, snart hinner jag inte både jaga fynd och se på pärlorna.
En av pärlorna i år tycker jag är denna P1900, fantastisk bil.
 Sen kan jag ju inte låta bli denna Scania personbil, helt underbar.
 En annan favorit är Alfa Giulitetta Sprint, så snygg.
Inte utan att P1800 ägandet har gått in i en ny fas..
Sittandes med bagaget öppet och kaffetermosen ståendes i gräset...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar