onsdag 19 augusti 2009

Återskapa hjulhus och bagage

Ska man ha tuggmotstånd ska det vara ordentligt. Jag har en idé om att försöka skapa mina egna ekonomiplåtbitar. Någon mån av snålhet kan det vara, men helt underbart att se formen växa fram med bara händerna. Nja, riktigt så är det väl inte men hittills har jag klarat mig med en bit järnvägsräls och en "bilplåtslagarsats" från biltema.

Bland de första bitarna som jag gjorde med de gamla bitarna som mall.


Eller så måttar jag direkt på karossen.


Det ser ut att passa ihop. Att ställa in bilen i garaget bit för bit går ju med;-)

Första bitarna på plats. Något som jag lärde mig tidigt var "Kan man inte svetsa får man slipa destå mer". Men övning ger färdighet, det är bara att kämpa på.

Mer bilder kommer imorgon... Håll ut..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar