fredag 21 augusti 2009

Nutid...

Så har jag kommit ifatt med beskrivningen av vad som är gjort tidigare i år.
Idag har jag svetsat fast den vänstra halvan av bagagerumsgolvet. Med det har jag gjort sommarens beting med svetsarbete. Nästa steg blir demontering av instrumentpanelen. Kanske blir det tid för att börja med högersidan innan snön kommer och bilen ska ut ur garaget, vem vet...


Morgonen började med att punkta fast framkanten i bagaget vilken jag svetsade i våras. Om man ska vara positiv är det roligt att se att svetsningskunskapen iallafall utvecklats. Denna gång brände det igenom hela plåten..
Även det vänstra/främre hörnet för tankhålet skapades med lite knackande emot järnvägsrälsen.


Sen var det punkta och slipa. Några punkter fick jag borra bort då jag inte lyckades få tag i underplåten. Men efter att skapat en jordpunkt där jag ville ha den gick det mycket bättre.
Sen gäller sanningen fortfarande "dålig svetsare får slipa mycket".


Resultatet. Inte helt slät då det blir mycket svets med pluggarna. Kanske skulle jag kolla om det går att låna en handpunktsvets? Det känns lite tråkigt och göra nya släta plåtbitar och sedan förstöra dem med massa pluggsvetsar!

2 kommentarer:

  1. Får du nåt gjort i helgen? För min del laddar jag för nästa helg...

    SvaraRadera
  2. Jodå, jag har plockat bort instrumentpanelen och med det hela elsystemet. Förra veckan gick till att dokumentera alla elkopplingar. Jag räknar med att få bort broms och koppling med pedaler och hydraulik i morgon. Uppdateringar kommer...

    SvaraRadera