onsdag 19 augusti 2009

Sommarens beting

Sommarens beting var från början att rostlaga bagageutrymmet. Jag började tidigt i våras utanför garaget, vardagsbilen har hittills första tjing på garaget när marken är frusen. Därav motorrenovering under vintern.

Som alltid går det inte som planerat. Efter att klippt bort det rostiga insåg jag att även hjulhusen måste skapas från början. Alltså mer jobb, men det innebär bara att man får justera målet. Och jag får mer hobby att ta tag i. Så nu är tanken att vänstra halvan av bagaget ska vara klart innan jag blir utkörd ur garaget igen.

Så här såg det ut efter att jag farit runt med plåtsax och sticksåg ett par gånger..


Fragment av vad som en gång varit hjulhuset på vänster bak.


Framkanten av samma hjulhus inne i kupén. Men, det var här det vände!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar