söndag 11 oktober 2009

Demontering reglage.

Denna helg har de inte gjorts några stora framsteg, men en del små får jag hoppas.

Sen var det Volvomarknad i Nyköping. En hel del fynd fick jag med mig hem. Kanske inte alltid fyndpriser men vill man ha delarna så vill man...

Bromshuvudcylindern får statuera exempel. Pedagogiska före och efter bilder hoppas jag ge hjälp när de ska monteras ihop igen. Men först ska de läggas i olika högar, en för ytbehandling en del ska ersättas nya delar, packningar etc. samt den sista som ska rengöras om lackeras.

Här är resultatet hittills med bitar som ska ytbehandlas. Allt samlat i en låda för sig.


Här har vi en hink med stötfångarjärn som står och jobbar alldels för sig själva i citronsyra. De ska stå till nästa helg innan jag går på med stålborsten. Men eftesom hinken inte täcker hela bitarna ska de vändas i veckan. Det finns även lite annat smått i hinken som ska bli avrostat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar