söndag 18 oktober 2009

Mest småplock..

har det blivit denna helg.

Bytt till vinterdäck på bruksbilarna och tvättat sommardäcken är det största som hänt i helgen.

Började veckan med att uppdatera bloggen med räknare. Så nu kan jag se om det är någon som besöker min sida, rekord denna vecka är 4st unika IP nummer, varav jag är en. Det tar ett tag innan jag kommer upp i "blondinbellas" klass... och tur är väl det.




I veckan som varit plockade även isär bromsservot i småbitar. En hel del smådelar som träddes upp på ståltråd för att bli förzinkade och fina.

Bilmässigt har jag börjat göra rent stötfångarfästena som legat i citronsyra en stund. Det sitter en hel del rost mellan de ihopnitade järnen. Men med slägga och städ lyckades jag "krossa" den rost som fanns emellan och på så sätt få bort en del. Sen fick de hamna i badet igen till nästa vecka.

Även vacumtanken ska få ett bad så fort någon av hinkarna blir ledig, tänkte även fylla tanken med citronsyra. Det borde göra susen.

3 kommentarer:

  1. Stort tack för ett intressant besök där vi fick följa dina framsteg, helt klart du kommer att komma i mål fortare än du tror om du håller denna fart, speciellt efter besöket i Nyköping där det gjordes klipp.

    Hälsar Lennart & Anders 5 år och redan P1800 fantast

    SvaraRadera
  2. Tack själv. Alltid roligt både att få besök och även att se hur du tar dig an ditt projekt.
    Läser boken "swedisch iron" som jag lånade, mycket intressanta fakta. Bara att Volvo körde med 4dgrs vecka 1956 kan vara nog så intressant.

    Skapa en egen "blogg" genom att trycka på "rutan" högst upp i högra hörnet.Så kan jag följa dig och hur det går med din P1800ES.

    SvaraRadera
  3. OK då har även jag kommit in i bloggvärlden...

    http://minp1800es-73.blogspot.com

    Välkommen!

    SvaraRadera