söndag 4 oktober 2009

Vräkt!

Då var man utkastad från stugvärmen ut i kylan.. Eller så är det så att även jag vill ha vardagsbilen isfri på mornarna. I vilket fall så blir det ny inriktning under vintern. Från svets och plåtjobb till mer finmekanik. Det är dags att ta hand om några av smådelarna.


Men för att kunna ställa ut bilen måste det till ett provisoriskt "garage". Med lite hjälp och framför allt sällskap fick jag och farsan till ett litet skjul med presseningstak. Det ska bli sidor och kanske en bättre press på taket, kanske redan nästa helg.


Men innan jag flyttade ut bilen ville jag få ihop bakaxeltunneln med inre hjulhuset igen. Jag tycker det blev bättre på denna sidan än den vänstra då jag tog till lite större bitar denna gången. Jag fick även ihop golvet under baksätet.
Sommarens beting att bli klar med bagaget kanske inte helt är uppfyllt. Men jag hade inte räknat med att ta med hjulhusen vilket visade sig vara nödvändigt för att få ihop bitarna.

2 kommentarer:

  1. Nybygge!! Ett projekt tar alltid lite olika turer.

    MVH
    Peter B

    SvaraRadera
  2. Jag har fått tilläggsisolera med en ny pressening då den på bilden läckte. Det är sådär att få bilen full med vatten!! Men nu ska det vara torrt och tätt hoppas jag.

    SvaraRadera