fredag 15 januari 2010

Värmesystem målat

Idag har det blivit målning av detaljer till värmesystemet. For sedan runt på stan och försökte hitta ämne till bussningarna när det slog mig, det kan ju finnas några liknande bussningar på VOLVO. Efter lite letande i volvos reservdelskataloger såg det ut som låsmekanismen i en 940 skulle kunna ha en liknande bussning. 1st är nu bestäld och det är bara att hoppas de inte är för olika.

Så ser värmesystemet ut med lite ny färg på sig. Tidigare hade de en liten skvätt av alla tidigare nyanser som bilen haft genom åren.

Och även smådelarna har fått del av sprayburken. Även det svarta är målat. Bara låta det torka ordentligt innan det packas ner i väntan på packningar och skruvarna.

Jag tittade på bilder av en annan P1800 där verktygen låg fint upplagda i bagaget. Skruvmejslarna i verktygssatsen såg bekanta ut! Jo, visst hade jag både en stjärnmejsel och den vanliga liggandes i verktygslådan. Om man tittar riktigt noggrant står det VOLVO på skaftet. Jag hade ingen aning om att dessa var till volvon, eller vad jag fått dem ifrån!? Troligen ifrån någon 140´s som farsan hade på 70´talet. Tången till verktygsatsen hittade jag för ett par veckor sedan så den är redan på väg till förzinkning. Men om alla andra delar finns borde det även finnas en "hajskiftnyckel" någonstanns märkt med VOLVO?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar