tisdag 12 januari 2010

Värmesystem

Så har det gått en vecka utan uppdateringar. Mest beroende på att det inte funnits så mycket nytt att beskriva. Denna gång är det värmesystemet som har skruvats isär i sina beståndsdelar, bitar har skickats för förzinkning och en lång lista på delar att beställa identifierats med hjälp av reservdelskatalog.

En artikel har jag inte hittat! Bussningen för spjällaxlarna i plåtsvepet. Någon som har lyckats hitta en leveantör?

Fläktmotorn dissekerad, rengjord, uppsmord och numer monterad och väntar på resten av delarna.

De stora delarna helt nakna och liggandes i citronsyra.



Ventilationsuppsamlingsplåtbit grundmålad tillsammans med fläktmotorns täckplåtar.

2 kommentarer:

  1. Beträffande bussningar har jag med bra resultat tillverkat nya i Delrin (finns på stång i olika dim hos ELFA bl a). Jag har inte gjort bussningarna till värmepaket, men jag har ersatt bronsbussningarna i gasreglaget med egna i Delrin för att få det helt glappfritt. Blev mkt bra. Min renovering av chnr 3270 blev klar i somras!

    Lycka till!
    Mark Bergfors

    SvaraRadera
  2. Grattulerar till en fin P1800! Jag var inne på chassinrlistan och kollade. Tänk när jag har kommit så långt...

    Jag måste även berätta en lite kul grej. Jag såg din verktygsuppsättning i bagaget och reagerade på skruvmejslarna! Mycket riktigt så ligger det inte två i verktygslådan i garaget, när man tittar noga står det VOLVO på dem... Hade ingen aning om att jag hade dem. Även den speciella tången hade jag tidigare hittat i lådan?? De måste komma ifrån någon gammal 140´s som farsan hade på 70-talet? Det måste även finnas en "hajskiftnyckel någonstanns! Jag ska ta en bild på dem till nästa uppdatering.

    Bussningarna; Jag misstänkte att jag får försöka svarva bussningarna själv eller bara rengöring. Jag har 3st och två halvor!

    SvaraRadera