lördag 7 januari 2012

Styrning

Det var ett tag sedan senaste uppdateringen.
Här är länkarmarna. De är rostiga, men känns solida så de får duga med lite färg på och nya gummitätningar på lederna.
Hjälpstyrarmen isärplockad inför rengöring och målning. Lagren känns helt ok, lite nya tätningar bara så får den leva kvar.
Styrapparaten blir nästa utmaning. Det hugger lite när jag vrider på rattstången så jag gissar att den vill ha mer kärlek än jag hade planerat.
Första motgången blev borttagning av pitman-armen..
Jag måste skaffa en bättre avdragare då de jag har orkar inte...Det sitter så in i ....
Den får ligga tillsig ett tag...
Läget på framvagnsbalken. Denna sida har varit i citronsyrabadet ett tag, och efter en omgång med högtryckstvätten blev den så här fin. Andra sidan ligger i badet och gottar sig... Jag bättrade på syrahalten vilket har gjort susen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar