tisdag 24 januari 2012

Ytterligare styrväxel...


Jag fick tag i en annan styrväxel.
Tyvärr.....Jag kunde inte hålla mig.. så nu är även den i småbitar...
Tänk vad mycket enklare det är andra gången. Helt isär på någon timme...

När jag skruvade i sär denna började jag fundera på hur de har sett ut när de var nya. Den här har mycket svart färg kvar på huset. Så mycket att jag misstänker att den varit helsvart från början. Är det någon som vet?
Tyvärr var inte heller dessa lagerlägen helt utan anmärkning.  Men jag tror att jag förstår vad som hänt.. Pluskabel till tutan genom rattstången och jordningen i rattstången. All ström till tutan genom lagrena! Det ser ut som brännmärken och avstånden stämmer med lagerkulorna. Konstigt nog syns inget varken i ytterringen eller kullager. Det borde vara ett generalfel på alla bilar med styrsnäcka så det kanske inte är något att bry sig om?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar