torsdag 22 november 2012

Kabelpiskan..



Nu var det ett tag sedan senaste uppdateringen igen. Helgen upptogs av en sväng till "Människobyn" för förlustelser.
I veckan har det mest varit småjobb. Givaren till varvräknaren är på "diagnos" hos en kunnig. Och så spänd väntan på Västeråsmarknaden för att leta nya delar, etc..
Kablaget åkte ner i diskvatten och fick ligga till sig ett par dagar. Sen ett varv med högtryckstvätten. Det blev faktiskt riktigt rent!
En sväng till bygghandeln och köpa ett par skivor gjorde att jag kunde få till ett stort bord för att dissekera kabelhärvan. Kablaget skruvades upp på skivan och efter stor vånda skar jag upp resterna av orginal kabelstrumpan i tyg.
Nu byter jag de kablar som är stela av ålder och värme. Löder på nya stift och funderar på hur jag ska kunna få ihop detta till en kabelhärva igen. Ska jag använda nylonstrumpa eller isoleringsband?? Det är frågan. Eller?? Än är det inte för sent att köpa ett nytt? tillsvidare löder jag nya stift där det behövs...  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar