söndag 23 december 2012

Instrumentpanel

Inspirerad av både P1800-73 och Elof uppdateringar vill jag önska alla bloggvänner en God Jul. Även om det varit stiltje på uppdaterandet har det trots allt hänt lite även hos mig. Som ni sett i kommentarerna har jag fått leverans av både Eter och nya kablar till kabelhärvan, och det jobbet har jag kvar till helgerna.
Jag gav mig på instrumentpanelen då allt annat stod still ett tag i väntan på leveranser. Kul märkning av panelen, det verkar som om de har haft oordning i flödet vid Jensenfabriken. Min bil har ju nummer 115, men vad jag förstått från boken "Från idé till prototyp och produktion" verkar det ha varit lite av det. Oordning..
En torr panel med en ful spricka på nederdelen. Och så var den skör så att jag knappt tordes ta i den.
Jag smörjer in den med jämna mellanrum med en blandning av hälften glyserol och rödsprit i hopp om att den ska bli lite mjukare. Och den känns faktiskt lite mjukare efter ett par "behandlingar"...
Så blir den svart igen!
Snön lyser vit på taken heter det ju..
Men blir det för mycket rasar taket.... eller kan det vara Tomten som har för tung säck som försökt ta sig upp till skorstenen??
Rasade gjorde det i alla fall!!? och en det blev en bula till i taket. Tur i oturen var det inte helt slätt tidigare så det kommer att krävas lite kärlek under sommaren för att bli slätt igen...
Taket är fixat i alla fall, så nu ska det tåla både snö och Tomte...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar