fredag 28 december 2012

Mera kablage och instrumentpanel...

Jag fick hem rättmärkta kablar från England före jul. Så nu har jag  alla färger som behövdes för att byta ut mina tidigare skarvade. Och så en riktig kabelskotång och riktiga klämda kabelskor!
Alla grenar är tejpade med textiltejp från sportaffären, samma tejp som man kan ha till klubbor etc.. Då återstår bara rätt kabelstrumpa för att kablaget ska vara helt klart.
Skivorna jag haft som bord har nu blivit hyllor i extragaraget. Det gav lite extra golvutrymme för färdiga detaljer.
Instrumentpanelen är delad sedan någon vecka tillbaka och smörjs in med rödsprit/glyserol blandning för att bli lite mjukare. Aluminiumdelarna i bakgrunden ska även de bli rengjorda, men det hans inte med idag.
Här är dagens jobb. Jag har bestämt mig för att bygga tillbaka till "utan rattlås". Jag saknar fortfarande lite grejor men det ska väl gå att hitta så småning om. Det jag känner till just nu är övre rattkolonns fäste, det är tydligen lite annorlunda. Och så tändspolen med wire.
Men först justerade jag infästningen av tändlåset. Det verkar som om det behövdes rejäla justeringar av instrumentbrädan för att få fast det nya tändningslåset.
Sen klippte jag till några plåtbitar och som punktades fast. Med lite  slipning blev de riktigt snygga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar