onsdag 15 maj 2013

Fortsättning på högersida

Rätt som det är känner man att det är dags att börja om. Jag är inte nöjd, och är jag inte nöjd nu kommer jag inte att vara det sen heller... Så är det bara.
Så, det är bara att ta bort tröskel skinnet som jag bankat på i timmar för att försöka få ordning på. Efter det kunde jag provmontera den pressade plåtbiten. Efter att ha sågat bort allt som störde satt den som gjuten.
Framskärmen lirade utan något som helst tvång med både dörr och tröskelplåt. Tyvärr var jag även tvungen att kapa bort lite av bakskärmen, men allt blir ju bättre med övning, och det måste även gälla den nya jag måste tillverka.
Så nu är det bara att lappa ihop det under tröskeln jag kapat bort...Men denna gången finns det något att utgå ifrån.

Så, nu är det framåt igen...

1 kommentar:

  1. Bra, om du är nöjd då är vi blivande P1800 klubbs träff beundrare också nöjda. Den kommer även att göra sig fint på Nyköpingshamnsträffarna sensommaren 2014 (?).
    // P1800ES-73

    SvaraRadera