söndag 26 maj 2013

Mera högersida...

Missade att ha med kameran i garaget idag. Så denna gång blir det bara bilder på det färdiga resultatet. Den pressade tröskelbalken satt som en handske. Tänk sån skillnad det är när det bara passar.
Sen finformades kanten på bakskärmen för att passa in emot det gamla.  Denna gång fick plåten en slits för avrinning av vatten i underkant.
En fundering?? Ska de synliga skarvarna vid bakskärm och framskärm svetsas på något sätt?
En bild över hur väl tröskel linjerar med både bak och framskärm utan att det spänner nästan något. Snart är det dags att fundera på inpassning av framskärm emot frontdelarna. Även dörrens springa ska få lite intresse innan det är dags att vända på bilen och även göra om vänstersidan...

1 kommentar:

  1. Jag är inte säker på att själva skarven är svetsad på fabriken. Kan tänka mig att det ligger kitt mellan plåtarna bara. När jag renoverade min -61 så svetsade jag kanten, men såg till att lämna en lämpligt stor fördjupning som jag sedan tennade över. Sedan drog jag upp en snygg "skarv" i tennet. På det sättet fick jag en originallik skarv och en helt tät fog.

    SvaraRadera