lördag 11 maj 2013

Höger tröskelplåt

Så var det höger sida. Samtidigt har jag fått hem de pressade tröskelplåtarna. Tanken var att använda dessa som mallar och sen sälja vidare. De som jag handlade för ett par år sedan och svetsade fast saknade den främre delen. Den biten blev hemgjorda men nu när skärmen ska dit är det mer justeringar....
Men jag börjar tänka om?? Vi får se..
Men alla lagren av plåt in till mitten bortkapat är det nästan som det var i början, fast utan rost då....
Efter en hel dags lappande med alla delar och med NOS delarna som mall blev det så här. Men som sagt, ska jag använda de delar jag har eller sälja vidare?? Känns lite tokigt skrota de delar jag redan både handlat och lagt ner många timmar på för att börja om igen. Men samtidigt ska det ju bli bra....
I alla fall, med skärmen och dörren ser det ut som om det skulle gå att få delarna att linjera skapligt.
Dörrspringan finns det lite att jobba med. Mest verkar det som om ovankanten av skärmen rider på dörren. Det gör att dörren inte kan komma så långt fram som behövs. Sen är visst dörrskinnet lite stort på den nedre tredjedelen. Mycket pusslande blir det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar