lördag 7 september 2013

Bagaget igen...

Så fortsätter jag min vandring runt karossen för att justera bort så mycket ojämnheter i plåten som möjligt. Svetsa gamla skruvhål och slipa gamla svetsar..
Jag var även och hämtade en av bränsletankarna för att kolla så att det inte kommer någon överraskning senare..
Nää, den passade inte. Bagagegolvet var bland det första jag gjorde och glädjande så känns det som jag lärt en del genom resan hittills....
Nä det dög inte.. "Gör om och gör rätt"
Skära upp gamla svetsar och försöka att få hålet både rätvinkligt och i samma plan. När jag började "jullrade" tanken över hörnen.
Efter en hel del justerande av delarna så svetsades delarna ihop igen. Sen sedvanlig slipning....
Så!
Nu passar tanken mycket bättre och det finns en chans att det går att få ihop påfyllningsröret med tankppåfyllingen..
Den uppmärksamme ser att det inte är samma tank på första bilden. Någon tappade tanken och stukade påfyllningsröret så att jag tappade referensen till hålet i bagagegolvet.. Jo, det var jag...
Men jag har även en ytterligare som är både tät och iordninggjord.
Nästa jobb blir att fortsätta slipa och rikta golvet i bagaget så att det blir slätt och snyggt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar