söndag 15 september 2013

Ny säsong med nya utmaningar

Jag har varje säsong växlat fokus mellan kaross och mekanik. Och nu är det dags igen. Eftersom karossen nu är blästrad och grundmålad vill jag inte att den ska ut i skjulet. Så i år får karossen stå kvar i garaget. Men då uppstår platsbrist!
Helgen har gått till att städa ur förrådet på en massa blomkrukor och annat sparat skräp!
Efter att det blivit ordning så att det går att ha vinterpyssel i förrådet var det dags att hämta nästa delprojekt.
Vinterns projekt blir inredningen.
Allt ska gås igenom, men jag började med en provmontering. På håll ser det riktigt bra ut. Alla delar ska finnas med som vanligt saknas alltid något.
Jag började med ett experiment för att försöka få upp lite spänst på panelbitarna. Genom att blöta upp en av masonitskivorna och klämma fast den i en plan skivar hoppas jag att panelen ska bli rakare. Vi får se när det har torkat.

3 kommentarer:

  1. Det börjar likna bil mer och mer.
    Har du redan hunnit rengöra inredningsdetljerna, ser ju fina ut? // P1800ES-73

    SvaraRadera
  2. Helt irrelevant i sammanhanget, men jag gillar verkligen färgtonen på den där blågrå grundfärgen

    SvaraRadera
  3. Jag kanske skulle satsa på matt stålgrå färg sträv som sandpapper istället för originalröd. Nä, men jag hålla med om att kontrasten emot det benvita inte är helt fel. Vad tror ni om en P1800 ratrod? Hemska tanke...
    Jag grovtvättade av inredningen innan den packades i kartonger redan oktober 2008. Huj vad tiden går... Men det finns lite kvar att göra..// P1800-61

    SvaraRadera