måndag 6 januari 2014

Främre sandplåt och en utflykt till X3




Jag är inte helt nöjd med formen på främre sandplåten. Den känns inte helt rätt helt enkelt. Men hur fel är den egentligen?
Några pappmallar för att kunna beskriva formen på mina paneler och...
Jovisst!
Ett besök i P1800-prototypens pånytt födelsekammare. Eller P958-X3 för att vara korrekt, en av länkarna för de som missat den tidigare.
Även om det är svårt att koncentrera sig på mina pappmallar när det finns så mycket annat intressant och titta på och prata om. Men en kontroll visade sig att det inte är så fel ändå. Det håller sig inom 2-3mm. Det gör att det inte är helt ute i periferin och att jag kan koncentrera mig på att få linjerna på sandplåten att harmonisera.
En bild på Mark själv.
Tack för ett mycket givande besök.
Visst, när man nu är i närheten av en helt underbar P1800 av 1961 år modell kan man väl inte låta bli att torrköra lite...
Och det kändes bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar