fredag 3 januari 2014

Gott Nytt år!

Efter nästan en månads tystnad är jag tillbaka i garaget. Nu är det inte så att jag har varit så långt borta men det har varit fullt upp med annat, Jul tillexempel. Före helgerna var det full fokus på att fylla tomtesäcken. Sen, efter helgen har jag haft fullt upp med att fixa en hel del gamla tioårsprojekt. Ni vet de där sista listerna efter tapetseringar osv...
Nu var det inte lister, men ändå. Tvättstugan har blivit med bänkskiva och vask, det är otroligt att man kan klara sig utan vatten i tvättstugan i snart tio år?? Sen lite otäcka kontakter som vi levt med lika länge. Men sist men inte minst så har garaget fått ordentlig belysning! Det är som på dagen fast det är kväll. Helt fantastiskt!

Men till slut blev det dags att ta ett pass i garaget igen. Då det går mot ljusare tider, vad passar då bättre än att börja med ett par extraljus. Lite skamfilade men det är ju ett par Marchal. Sen var tyvärr de riktiga huvorna borta men ersatta av ett par Hella. Det får duga tills vidare.

Efter en rejäl genomgång med alla lösningsmedel jag har för att få bort gamla tejprester och så polering med autosol, så ser de riktigt hyfsade ut. Men reflektorerna är bortom all räddning. Det kanske finns något tips på om man kan byta med någon nyare lampa? Är det någon som har provat?
Men anledningen till att börja med extraljusen är egentligen denna bild jag fått av en tidigare ägare. Jag visat den tidigare, bilden är troligen tagen 1965 eller 1966. Men det viktiga är, ser ni? visst sitter det ett par Marchal monterade. Hålen är kvar i kofångarna så det blir bara att sätta tillbaka dom.

Gott nytt P1800-år!
Får se om jag hinner få färg på Min-P1800 under 2014?

2 kommentarer:

  1. Trevligt nyårslöfte. Färg på bilen under året. Skall bli förbaskat roligt att se den i färg, röd var det va?
    God fortsättning. / Leif

    SvaraRadera
  2. Jo visst var det röd. Röd 70 ska den bli. Men det är mycket jobb kvar innan det är dags för lackering. Men det borde inte vara omöjligt.
    Hur är det med ELOf? Väntar han på att få komma ut i sommarvärmen?
    Du har inga nya projekt på gång nu när ELOf är klar?
    God fortsättning //Richard

    SvaraRadera