torsdag 1 maj 2014

En gång till...

Är man inte nöjd så får man göra om..
Bakskärmen hade slagit sig lite för mycket för att det skulle gå att dölja det med tennspackel. När jag hade fyllt upp hela svackan var det inget kvar av skärmkanten...
Så efter funderande måste jag hitta ett sätt att krympa plåten.

Mycket funderande har gått åt till att leta efter en gassvets. Jag hittade ett alternativ men det kändes mest som leksaker.... Se länk. Billig, men räcker det med 20min? I alla fall blev det MIG-svetsen istället. En punkt i plåten och så en liten knackning med hammaren. När det kallnar kryper det ihop så fint. Det blir lite material att slipa efteråt men jag sparade en slant istället...


På med tenn och fila och fila....
Efter denna behandling känns formen mycket bättre. När jag nu börjat göra om gissar jag att det kommer att bli fler ställen som jag vill göra lite bättre.  
Innan det blev kväll denna gången gjorde jag även fronten.
Nu borde både höger och vänster sida vara klara om jag inte vill ändra lite någonstans.. Sen sandplåtarna förstås både fram och bak, men där tror jag att det får bli plast istället.

3 kommentarer:

  1. Det blir skitfint, Richard!! Nu är det snart dags att provmontera strålkastare och blinkers mm för att se så det stämmer med formen. Dessutom får man energi av att se karossen med monterad utrustning. Man känner sig närmare mållinjen..!

    SvaraRadera
  2. Ja, nu blir det till att gå ett par varv och göra om där jag inte är nöjd. Lyktorna kan vara ett sånt ställe.../Richard

    SvaraRadera
  3. imponerande tempo trots att du saknar överväxel // Lennart

    SvaraRadera