söndag 18 januari 2015

Lackerings dags!

Så är det äntligen dags för lackering.
Efter mycket förfrågningar till nära vänner, och så de som är lite längre bort, fick jag tag i ett täckt-bilsläp via väns vän. Tack Fredrik för dina kontakter... Idag kunde jag köra iväg bilen utan att den blir dränkt av vägsmuts och saltstänk.
Väl framme hos lack-consult i Norrköping lastades min-P1800 av och in i verkstaden. Där fick den sällskap av Chryslers och Thunderbirds.  Kolla gärna länken, en del riktigt fina jänkare har lackats hos lack-consult. Naturligtvis kom diskussionen upp om färgnyanser, ett antal prov skulle göras med bakluckan som referens. Vi kom även in på om tröskelplåtarnas skarvar inne i dörrtröskeln ska vara spacklade eller synas?  Hur ska det vara ni som vet?
Till våren räknar jag med att det är dags att hämta hem bilen. Så vad ska jag göra nu då??
Jo, förutom lite mindre backjobb på motorn så ska fälgarna lackeras, något måste jag ju göra själv.... Alfa eller Lada-grå det är frågan...
Men det stora blir totalsanering av garaget. Städa, måla och snurra runt med grejorna i hopp om att det ska bli mer utrymme....
Tänk om man skulle kunna bygga ut?? En annan tanke är att sätta hjul på det som är tungt så att det går att flytta efter behov.  

5 kommentarer:

  1. Stort! Har du tecknat garageförsäkring nu när den betingar ett skapligt värde?
    Klart du behöver belöna dig med större utrymme nu när du fixat denna bil. Det lär bli fler objekt....

    SvaraRadera
  2. Jag provad utan garageförsäkring. 2 veckor efter att jag hämtat hem bilen brann lackverkstaden ner till grunden. Puh... Då tecknade jag försäkring. Lycka till med garagebygget.

    SvaraRadera
  3. Gör en ansökan till MHRF direkt. Går bra att göra på nätet. Renoveringsförsäkring - sån måste du ha

    SvaraRadera
  4. Tack för påminnelsen, ansökan till MHRF är skickad.
    Nu ut i garaget och försöka trolla med garageytorna.
    //Richard

    SvaraRadera
  5. Jag åkte förbi lackfirman i Kumla jag anlitade för min -61 för ett par år sedan. Den var också jämnad med marken....oklart om den brunnit ned...men iallafall..!!

    SvaraRadera