söndag 11 januari 2015

Skruvfrossa

I veckan fick jag en leverans av skruvar i alla dimensioner man kan tänka sig.. Nja, kanske inte men bra nära..
McMaster-Carr, de har det mesta. Problemet är att de bara skickar internt inom USA, så en mellanhand behövs.
Med vad sägs om nya plåtskruvar med spårskalle eller #6-32x5/16" med försänkt spårskalle till de lösa övre fästena på ventilationsrutorna.
Även försänkta skruvar med brickor till alla innerpaneler och lite till naturligtvis.
Då jag utgick från skruvar jag hade när jag beställde återstår att identifiera vad respektive skruv heter med Volvo artikelnummer. Men längden på skruvarna till panelen på C-stolpen och i bagaget är fortfarande ett mysterium, de borde vara dia 3,5mm.
En del vägledning får jag från reservdelskatalogen, men alla skruvar är inte med?!  Ex den som håller hockeyklubbslisten i bakkant av dörren och plåtskruvarna som håller hela hatthyllan med paneler?
Kanske är läge för ett besök hos bil #128 som fortfarande inte är isärskruvad och tillverkades samma vecka som min #115.

2 kommentarer:

  1. Förstår att du firar en sån leverans med After Eight!
    Har du lust att ta lite bilder på din svetsning av nya kylarbalken mot undre frontplåt? Gärna mer mottorrumsbilder innan det fylls upp med B18B mm

    SvaraRadera
  2. Klart jag kan. Bilder ligger i din mailbox.

    SvaraRadera