söndag 4 januari 2015

Modellbyggartävlingen


Så har jag varit på min första modellbyggartävling! 54 anmälda bilbyggare. Mycket trevligt arrangemang från Blästrarn, Stort tack! Här är en länk till alla deltagande modeller. Men jag gissar att ett reportage även kommer att vara synligt i nästa nummer av Wheelsmagazine.
Jag måste ju börja med min skapelse. Som vanligt går det mesta och göra om, så i sista stund la jag till en kompressor på motorn, extraktorrör och så ett litet hål i huven.

Mycket pill med motorn och helt omöjligt och inte kladda ner fingrarna. En och annan flashback från tidiga tonåren med lim och färg-ångor alldeles vid sängen. Men kul var det, hoppas på att få vara med även nästa år.

Men att vinna, Glöm det...



Här är årets vinnare!
Gängets bil kanske på väg till Woodstock. Det som inte syns på bilderna är alla ölbackar i bagaget, kartan i passagerarsätet och till om med en och annan joint syndes. Inte kan det var förararens?

En del hade till och med gjort dioramor med sina modeller med. Kanske var de också på väg till Woodstock? Men man måste hålla sig på vägen för att komma fram helskinnad....
Sydstatare, inte skulle väl de till Woodstock??
De här kom i alla fall inte fram..
 En del helt ombyggda bilar blev det också. Dragrace!
Sextio-talet var även framtidsdrömmarnas årtionde. Kanske trodde man att vi skulle åka runt i sådan här....

Ja, som sagt en hel del off-topic men riktigt roligt!

3 kommentarer:

  1. Tack vare alla deltagare och övriga besökare blev det en tillställning att minnas. Tack för ditt och dina vänners deltagande. PS. Alla är vinnare ;-)
    Blästrarn

    SvaraRadera
  2. Ja då ser vi nästa objekt i skala 1:1 kanske? Det är bara att riva bastun så får den plats på längden.

    SvaraRadera
  3. Presstopp. Kolla in det här : http://kkuriren.se/nyheter/katrineholm/1.2882184

    SvaraRadera