söndag 17 januari 2016

Det närmar sig hjul!

I veckan var mina fälgar klara att hämtas. Från början hade jag tänkt lacka dem själv, men med snö och iskallt ute och "nymålat" garage insåg jag att det var bättre att låta någon annan göra det.
Så för ett tag sedan körde jag ner dem till Blästrar´n som såg till att de blev lackade. Den korrekta nyansen av grå har debatterats en del men jag gick på RAL 9007 med glans 30.
Fem fälgar som väntar på däck. Jag lackade alla min åtta 4 1/2 tums fälgar, så tre av dem får bli sparade i garaget.
Tobbe hade en reservhjulshållare av rätt sort till en 61á som jag fick köpa av honom.
Den har legat ett tag i citronsyra för att bli kvitt rosten och med lite färg blev den som ny!
Det som tog mest av helgen men som jag tog minst foto på var att få bakaxelklumpen tät.
Bort med täcklocket och visst, om det var jag eller någon tidigare vet jag inte. Men resultatet var en tätningsyta som var som hela havet stormar...
Jag riktade så gott det gick och sen packningsklister på båda ytorna innan återmontering. Än så länge ser det tätt ut..
Sen monterade jag ju stänklapparna. Klart man ska ha stänklappar! det var det ju lag på då..

3 kommentarer:

  1. Nej, det är 4-1/2" fälgar. De som original satt på amazon kombin. Dvs lite tjockare plåt än de som satt på P1800, men lika till utseendet.

    SvaraRadera
  2. Nej, det är 4-1/2" fälgar. De som original satt på amazon kombin. Dvs lite tjockare plåt än de som satt på P1800, men lika till utseendet.

    SvaraRadera