måndag 4 januari 2016

Registreringsskyltshållare

Jag har funderat ett tag på hur man löser detta med att få fast regskyltarna och samtidigt få till en så där snygg blank ram runt skylten.. Jag har ju sett hur snyggt skyltarna sitter på Marks bil, och jag har tagit lite mått på hur de ser ut..
Man skulle ha en falsmaskin...
Sagt och gjort, när jag nu är ledig kanske det är dags att PRYA på en mekanisk verkstad... Tack Oskar.. Jobb behöver jag inte, jag hittar på något eget ;-)
Så, först klippa ut ämnen i 1mm rostfri plåt, sen på falsmaskinen som stod längst in i hörnet.



Det gick åt ett par försök innan jag fick till hörnen. Det var inte helt enkelt att både veva och sen följa kanten, speciellt i hörnen.
Jag gjorde några försök innan jag var nöjd.
Du kan ju ta ett par varv på poler-trissan vad det någon som sa.. Tack Kent.
Visst det fanns även en sån, och allt annat man behöver..

Så tillbaka hemma så bockade jag till en plåt till baksidan för att kunna vinkla den bakre skylten mot skyltbelysningen.
Sen bara och montera kvar.
Sedan tidigare hade jag beställt nya skyltar, innan de utan EU-märket försvann. De ser nästan ut som de gamla, men inte lika höga?! Det skiljer 5mm på höjden mellan gamla och nya. Sen är den en annan sjua, men vad gör det...
Den bakre passar som en smäck!
Det kanske inte syns på bilden, men det är allt en blank kant runt skylten.

Lika snyggt framåt!

3 kommentarer:

  1. Fantastiskt, har aldrig tänkt på att göra dom själv. Mkt snyggt

    SvaraRadera
  2. Tackar, med rätt grejor gick det riktigt smidigt.

    SvaraRadera