lördag 9 januari 2016

Vinterbilder

Var en sväng på stan...

Nää, igenfrusna vardagsbilar och ett garage...
Då fick Volvon komma ut i friska luften en stund..
Passade på att montera kapslarna för att få riktigt fina bilder.

Det bli nog en ledig helg i väntan på fälgarna som är iväg på lackering. RAL9007 glans30 fick det bli.
Nu väntar jag med spänning.
Sen har jag mycket funderingar kring val av däck.
Michelin Collection XZX eller Vredestein Sprint Classic? Någon som har erfarenheter att dela med sig av?

10 kommentarer:

  1. En given bild för klubbens 2017 almanacka! Tjusigt kapslarna gör mkt.

    SvaraRadera
  2. Ser ju färdig ut! Har du bokat tid för besiktning?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Leif...som jag har tjatat på Richard!

      Radera
  3. Båda däcken du nämner är bra. I valet mellan dessa vinner Vredstein Classic på mönstrets utseende. Men det är ren fåfänga. Är priset ungefär lika skulle jag välja Vredstein.

    SvaraRadera
  4. Håller med Mark.
    Sprint Classic har snyggaste mönstret.

    SvaraRadera
  5. Man borde faktiskt vinterköra mer när man nu har röd P1800. Det blir snyggare mot snön.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut röd bil i snön, mycket vackert. Lite vårvintersol borde borga för ännu vackrare bilder

      Radera
  6. Två röster på Vredstein.. Och jag som höll lite på Michelin. Michelin var ju de däck som gick tystast när det begav sig och hade det bästa ryktet, eller? Och Collection härrör ju från klassiska "Michelin X". Men om jag läser på hastighetsindex så klarar Vredstein sig bättre. Michelin däcket är ett par hundra dyrare per styck... Beslutsvånda...
    Visst blev det snygga bilder! Tänk att det vita kan göra sig så bra mot en röd bil. Synd bara att de är så kallt..

    SvaraRadera
  7. Tystare..nja..Du ska veta att det ligger en ljudbild och stör som definitivt överröstar eventuella däckljud i en P1800 och vilken annan 60-talsbil som helst för den delen. Kort sagt skillnaden märks inte ljudmässigt mellan olika sommardäck i en P1800

    SvaraRadera
  8. Har kört på Vredstein många år och varit nöjd. Men nån gång ska jag ta mig råd och köpa orginal Pirelli, dvs de som satt på då bilarna var nya

    SvaraRadera