onsdag 20 april 2016

Helgens P1800-pyssel

Det börjar mest bli småsaker som sker i garaget nu. Förra helgens avgasrörsfäste skulle monteras.. det jag limmade med gummilim.
-Det håller inte....
Det var bara och tänka om.
En standard isolator fäst i avgasklammern och en extra bock på det gamla fästet går ju också.
Den konstruktionen visade sig vara mycket bättre. Men originalfäste ligger och väntar på det lite smalare avgassystemet.
Jag har tyckt den har varit lite slö. Men det är ju en gammal bil har jag tänkt för mig själv.
Sen stod jag och tittade på länkaget till förgasarna...
Bad ett av barnen sätta sig i och trycka på gaspedalen..Hmm
Med fullgas på pedalen blir spjällen bara halvöppna! Det kan ju göra skillnad..
Lite skruvande senare öppnar spjällen fullt vid fullgas, så ska det vara..
Klarade även av första utetvätten, den hade ju blivit dammig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar