onsdag 25 maj 2016

Nyköpings hamnträff

Så har jag varit på min första bilträff med egen bil.
Tyvärr var inte vädret det bästa, men det regnade ju inte!
Några få bilar som samlades i kylan.
Det var även den första längre turen, 12 mil totalt utan några bekymmer. Vilket var tur då jag kom på att jag inte hade några verktyg alls med i bilen. Inte ens najtråd eller isoleringsband...
Det verkar enligt bilden som om det fanns ett visst intresse för P1800..
Träffade ägaren till #6001 som är under renovering, inte ägaren utan bilen.. Ja ni fattar... Alltid trevligt att träffa likasinnade och knyta kontakter.  Hoppas vi blir fler P1800 nästa onsdag då temat är Svenska bilar.
Stannade för och tanka på vägen hem..
Tyvärr var det stängt, men det blev en fin bild..

3 kommentarer:

  1. Du har huven uppfälld. Det är ett säkert kort att få alla att komma till din bil! Tror det är nåt slags svenskt beteende. Sån där svensk jantelag att man inte ska förhäva sig. Folk vågar inte öppna huven i så stor utsträckning här hemma..."inte har väl jag nåt att visa..osv". Därför älgar alla fram till öppna huvar och tror att dom ska hitta typ 900hk och helkromade motorblock! Det funkar så! Ganska kul att studera. Att du sen har snyggaste bilen på träffen går inte saken sämre! Grattis Richard!

    SvaraRadera
  2. Visst har jag huven uppfälld! Det var någon som frågade om jag kunde öppna huven. Visst, tror de inte att jag kan öppna huven på min egen bil?!
    Skämt å sido, visst är det trevligt att få se även det som är gömt..
    Klassiskt sätt och kolla på en begagnad bil är att kolla bagaget och om det är tvättat i dörrarna. Är de ställena rena brukar resten vara schysst.

    SvaraRadera
  3. 6001# kul. Visste att den fanns men inte att den renoverades aktivt. Har u namn på ägaren och vill lämna ur det så skicka gärna ett mail.

    SvaraRadera