söndag 15 maj 2016

Första säsongen är igång!

Efter att ha tillbringat alla dessa år i garaget börjar nästa fas.
Att åka runt på träffar och träffa alla andra P1800 fantaster, men än är det några veckor kvar till ett av det viktigaste målet, Svenska bilar på hamnträffen i Nyköping..Jag hoppas att det kan vara några fler P1800 där då.
Hittills har det blivit turer inom stadsgränsen med målet att få en glass. Tyvärr var vädret inte med denna helg där Västerås Arosmarknaden annars hade varit ett naturligt utflyktsmål.
Men ska man ut och åka och då parkera är det bäst att ha en krycka! Det avskräcker förhoppningsvis ifall jag tvingas parkera där jag inte har full koll.
När jag nu börjar åka så hittar jag saker som bör justeras. Pedalernas viloläges position har jag letat efter i servicematerialet utan framgång. Ska pedalerna ligga i samma nivå, eller ska den ena av broms/ koppling ligga över den andra?
Sen pågår ju varvräknarprojektet, men just nu på lågfart.
En ytterligare milsten har passerats då jag skickat nya bilder på #115 till Karl Erik Målbergs chassinummer register. Karl Eriks jobb med att samla in bilder på samtliga P1800 är helt fantastiskt och förtjänar all respekt.

4 kommentarer:

  1. Fina bilder och kontraster från utgångsläge och slutresultat i Karl-Eriks otroliga chassi nummer lista.

    SvaraRadera
  2. Jag minns min första längre tur i P1800. Det var efter helrenoveringen av chnr 7716 (vit -63) och jag skulle till Västeråsträffen 1988. Kompisen Anders åkte bakom i följebil med STORA verktygslådan....och det var som att ta med paraply...inget krånglade. Riktigt kul att du är igång och ute och kör. Det där med pedalernas läge är nog lite en smaksak, men nog bör dom linjera hyfsat om du frågar mig

    SvaraRadera
  3. Mycket bra jobbat.
    Nu är det bara att leta upp ett nytt objekt.
    Eller skall du njuta denna sommar.

    SvaraRadera
  4. Den här sommaren ska det bara njutas! Både åka och justera småsaker...
    Pedalerna är numera i samma höjd. Vindrutan tätad. Varvräknaren på gång, men sakta.. Sen jaga vindbrus och andra irriterande ljudfenomen..

    SvaraRadera