onsdag 26 oktober 2016

Överväxeln och spöklikt i garaget.

I helgen monterade jag ihop överväxeln med nya packningar och tätningar. Medbringaren fick även lite färg på sig så att det ska se snyggt ut under. Ny solenoid fick det bli, och nu är det bara att hoppas att den är rätt injusterad för säker funktion. Tvekar fortfarande på att ta isär huvudlådan och dess lösa rullager i bottenstocken.. Men det är väl som vanligt bara att börja, sen finns det ingen återvändo...
Jag saknar fortfarande relät och kabelstammen för att kunna koppla in overdriven. Men efter en del sökande på nätet så hittade jag lite delar. Reläet heter på Lucasspråk SRB111 6RA.. Med det blev det mycket lättare och hitta leverantörer. Även kablaget går att köpa separat från en englandsfirma.
Sen såg jag att bilen hade blivit lite dammig i garaget. Hmm, ett par lakan skulle vara bra för att skydda.
Nu blev det lite större projekt än jag tänkte från början, men nu är det klart..
Inte vill man ha det hänga som draperier på sidorna... Om man syr ihop lite efter sidorna och sen...
Ja, det blev ett måttanpassat överdrag till slut. Så nu klarar även Volvon halloween-utklädningen, som spöke! Bu!

1 kommentar:

  1. Ja det spöket borde väl skrämma alla ev oinbjudana clowner o möss.

    SvaraRadera