tisdag 3 november 2009

Beställning av bildelar

Så var det gjort. Första riktiga beställningen från VP och CVI.

Nu ska det vara beställt packningssatser till koppling/ broms med servo.
Även kofångarjärnens gummitätningar ska komma i ett litet paket tillsammans med torkarutrustningens tätningsartiklar. Nu ska det finnas att göra i garaget i några månader till.

- "Hoppas inte barna blir ledsna över att pappa fick alla julklappar i år."

Men helt säker är jag inte att beställningarna gått fram, då jag inte fått någon bekräftelse från VP, kanske blev det fel mailadress? Jag skickade i alla fall ett separat mail till dem och frågade om de fått någon beställning;-)

3 kommentarer:

  1. Riktigt kul att följa dina framsteg man blir mer o mer inspirerad att komma igång på allvar, har gett mig på fämre motorrumsbalken nu som du såg var avkapad i främände, bilder kommer på bloggen.
    Hur går det med historie lektionerna i P1800 böckerna som du lånade? Dags för läxförhör snart?
    Såg att chassi nummer 2 ägaren kommer att skriva en bok också om P1800, blir nog intressant.

    // P1800ES-73

    SvaraRadera
  2. Jo, snart dags för läxförhör.
    Den bästa av böckerna är "swedish steel". Den inehåller mer detaljer och är mer utförlig i beskrivningarna av histriken kring framtagandet. Riktigt läsvärd för nördar. Sen är det lite kul när författaren tar upp exempel med "riktigt fina" P1800 som är utrustade med både spoiler och extraljus.

    SvaraRadera
  3. Fel av mig. "swedish iron" heter boken.

    SvaraRadera