söndag 29 november 2009

Klassiker

Fler än jag har väl läst i senaste Klassiker att P1800 #1 är tillbaka i Sverige.

Samma tidning har fokus på en annan klenod, BMW 3.0 CSi, vilken väl konkurrerar med P1800 i snygghet. Det är ytterligare en av de bilar som jag skulle vilja ha i mitt garage.

Varför nu detta? Jo, två saker;
- Jag såg att bilen hade samma läderratt som jag hade på "lillebror", dvs min sportiga 2002 som jag for runt i som 20-åring. Den byttes ut mot en jätteliten ratt och orginalratten blev kvar i garaget.
- Jag hittade en annan blogg av någon för mig okänd som bygger BMW 2002 med samma upplägg som jag "min-P1800" och kamraten med sin "min P1800ES-73". Kopplar länk till vänster.


Ut i garaget... Oj vad dammig. Måste göras snygg igen. Smorde även in lädret med "bivax" som ska vara bra till allt. Den finns med i tillbehörskatalogen, troligen från 1969 då bilen var en -69;a. Priset för "läderratten" var då hela 185:-.


Var även i fotoalbumet och fotade av korten för att få en bild på hur den såg ut på plats.


Måste ju även ha exteriörbilder... Visst var den tuff.. Pärlemorvit... med klassiskt blårök ur avgasröret och extrautrustad med spoiler fram och hönstrappa på bakrutan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar