lördag 28 november 2009

O mera målning.

Börjar bli tjatigt med detta småpetande. Men nu tror jag att jag har målat de delar som ska vara svarta. Nästa steg blir förhoppningsvis att montera broms/koppling/gasreglage osv. Det ytbehandlade ska vara klart, bara försöka få ihop logistiken så att de kommer hem.

Jag fick reda på att det blir bakläxa på några av artiklarna pga dåligt förarbete. Bara att hoppas inte det är några av grejorna som ska monteras ihop.

På vänstra bilden är pedaler, elcentralsplåten och bromsservoklockan svarta och fina. Till de grövre bitarna var jag och köpte svart maskinfärg som penselmålades. Förutom stötfångarjärnen på bild är även den tidigare så omtalade undertryckstanken numera svartmålad.

Började med rattkolonnen i väntan på att färgen ska torka. Rattkolonnen ställde till med riktiga bekymmer när den skulle plockas ur bilen. Den är delad mellan ratt och styrväxel, i delningen sitter en hardyskiva för att ta upp vibrationer. Sittandes i bilen var det helt omöjligt att dela rattkolonnen och medbringaren för hardyskivan, så jag fick ta sönder hardyskivan och dra rattkolonnen in genom torpedväggen och röret inåt.
Även sittandes i skruvstädet med hela verktygsarsenalen inspänd samt knackandes med huggmejsel trilskades den lille rackaren. Men denna gången var det jag som vann... Sedvanlig procedur med citronsyrebad i väntan på nästa steg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar