torsdag 14 oktober 2010

Mera tröskelbalk IX

Nu är det snart 10st uppdateringar på tröskelbalken!
Hur mycket jobb kan det vara?
Nu har jag i alla fall svetsat nederkanten av inner och mellanplåten, vilket inte syns i bild.

Jag fortsätter att passa in ytterplåten och är inte riktigt nöjd ännu. En del som stökar är A-stolpens förlängning som blivit lite för stor. I kväll tog jag mod och kapade bort det som var ivägen. Det blir tyvärr ett lapptäcke men det kan inte hjälpas...
Det nya "locket" under tillpassning...
Som avkoppling gjorde jag den lilla plåtvinkeln som innerplåten ska fästa emot. En sträck och krymp hade suttit fint! Men sträck-delen fick skötas med hammare och städ, krymp-delen med skruvstädet så där lagom isär och knacka med pennhammaren.
Se bilden, riktigt skapligt tycker jag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar