söndag 10 oktober 2010

Tröskelbalk VIII

I helgen har det varit Nyköpingsmarknad med Volvofokus...
Tyvärr blir det mindre och mindre för varje år, att smågrejor som lätt kan skickas med post hamnar på tradera eller ebay förstår jag men var tar marknaden för de större grejorna vägen?
Men lite material till vinterns bakaxelrenovering fick jag med mig hem.

Över alla mellanplåtar och A-stolpförlänging sitter ju ytterplåten. Jag har sett att A-stolpförlängning en tog lite för mycket plats på bredden. Så för att säkerställa den delen, samt att jag vill göra förlängningen av ytterplåten när jag har en pressad ekonomiplåt att titta på.

Så började jobbet med ytterplåten.
Direkt insåg jag att den inte passar så speciellt bra! Den lånade plåtbiten passade med "sugpassning" men inte min ;-(
Jag fick börja med att "flytta" bocken som ger insteget 4mm för att den skulle komma i liv med bakskärmen. Det i sin tur fick konsekvenser på den snygga svängen vid dörrinfästningen som fick göras om en hel del.
  
Jag mallade med den bortsågade delen av framskärmen för att få jogglingen till skarvarna på rätt ställe.







Men trägen vinner!
Så blev resultaten med bitarna ihoppunktade. Även bakdelen fick modifieras för att passa men inte så mycket som denna del. 
Nu har jag en del svetsning att göra, både på den nya biten och den uppsågade A-stolpförlängningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar