söndag 31 oktober 2010

Bakaxeldemontering

Så är jag igång med bakaxeldemonteringen. Först gjorde jag ett litet stativ för att slippa hasa omkring med bakaxeln på garagegolvet. Ett tjockTVstativ inhandlades på loppis för 15kr.Det blev en bra investering.

Här är resultatet av veckans inhopp i garaget bromsar och bärarmar demonterade. Så här i efterhand så är det svårt att beskriva känslan av att äntligen få loss både centrummutter och bromstrumma. De satt fast så att jag vara övertygad om att verktygen gick sönder när det väl lossnade.  Och då vara det ett skaft på över halvmetern och hela kroppsvikten uppepå gungandes......

Lite bilder på hur det såg ut innan är guld värda när det ska monteras senare...
Notera den rostiga konan på drivaxeln. Satt det fast tror ni...!!!
Nu ligger det mesta i citronsyrabadet för att bli avrostade under veckan som kommer.

Jag fick åka och köpa nya backar till denna säsong då de gamla visade sig läcka som fick till följd att frun och jag städade förrådet en kväll...Tänk vad lätt det blir att slänga grejor bara för att de är dyblöta av citronsyra.....
Nu får delarna jobba själva när jag är iväg och tjänar nya pengar till nya delar....;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar