söndag 18 oktober 2015

Bagaget klart

Ja, kan nästan tro att det är klart?
Men att montera sidopanelerna kräver en hel del tålamod...
Jag gjorde vinylklädda innerpaneler, jo jag vet att det ska vara vinyllackerad karosseripapp. Men i brist på det gjorde jag vinylklädda panelbitar som jag trodde bara vara att ställa på plats..
Vänstersidan lyckades jag skära sönder helt innan den var på plats!
Så det var bara att klä av den och börja om från början igen...
 Efter att ha klätt om vänster panelen och även gjort dem aningens mindre för att underlätta monteringen var det så dags att göra ett försök igen.
Denna gång gick det bättre.
Vänstersidan monterad med domkraft T-kors och fälgmuttervev på plats. Både domkraft och fälgvev är hemmagjorda men fullt fungerande och jag tror inte att de går att skilja från originalet. Sitter de som de ska? Ska hylsan vara bakåt istället?
Domkraften monterad på det tidiga fästet både vid C-stolpsinfästningen och det lilla träfacket på högerpanelen. Tyvärr står det bara "tidigt utförande" i reservdelskatalogen, skulle vara intressant att veta vad det innebär? Sen saknar jag det tidiga hållaren av reservhjulet, den med excenterhandtaget. Det borde kunna gå att kopiera om jag bara kan måtta upp ett original.
Jag var även tvungen att lägga in ett däck utan fälg för att fylla ut reservhjulsskyddet. Notera skruvmejslar och hajskiftnyckel som jag "hittade" i farsans verktygslåda för många år sedan.
Inte helt original men visst ser det helt och rent ut, lite mer ombonat än originalutförandet.

3 kommentarer:

  1. Du får låna mitt reservhjulsfäste imorrn för måttagning och kopiering

    SvaraRadera
  2. Perfekt, då kan jag skapa ett ritningsunderlag och lägga ut på tillverkning i garaget..;-)

    SvaraRadera