torsdag 1 oktober 2015

Bakjobb..

Det kom ett paket!
Nu brukar det inte bara komma delar hemskickat, men det har hänt.. En beställning på bakljussargar med tillhörande gummidelar gjordes hos VP. Jag har sedan tidigare ett antal fula sargar som jag köpt vid olika tillfällen, men det ville jag ju inte ha nu när allt annat blir som nytt. Och tro att jag ska springa på ett par nästan NOS är inte troligt. Om det inte sker nu när jag redan har ett par.....Så brukar det kunna vara...?!
Själva glasen hade jag sen tidigare. De låg fint förpackade i tidningspapper redan när jag köpte bilen i delar..
Snart på dagen 7 år sedan.

Jag var ju tvungen att montera dem på bilen på en gång.. Sen har jag även skaffat nya fina bokstäver som nu sitter på bakstammen.
V O L V O... kan det bli bättre

2 kommentarer:

  1. Skitsnyggt! ..men nummerskylten måste du också renovera. Magnus Björkqvist hade ett reportage i tidningen Klassiker hur man bäst går till väga. Byt för guds skull inte ut skyltarna mot nya EU skyltar bara. Rekondad gammal är mycket bättre. Finvädret håller i sig också. Du kommer att vara körklar innan snön! Full fart framåt!

    SvaraRadera
  2. Nja, jag har bara en av den riktiga gamla typen. Men jag har ett par nya som ligger och väntar. De beställde jag innan det blev obligatoriskt med EU-märket så de kommer att bli en bra kompromiss...
    Jag har en tanke om att göra ett par skyltfästen inspirerade av de som du har på 61'an. Jag återkommer med önskemål om mått när tanken är färdigtänkt...

    SvaraRadera