söndag 13 december 2015

Äntligen! Som Fylking skulle ha sagt!

Det var nog att uppdatera bloggen igår som gav mig lite inspiration. Jag gick ut i garaget och började känna lite på kromlisterna. Bockade lite och måttade mot vindrutan och bockade lite till.. Sen tänkte jag att ska det lyckas så måste rutan ur..
Snöre monterades i fliken för karossen och en elkabel träddes i fliken för kromlisten. Idén togs från när jag såg att glasmästaren gjorde så..
Sen gjordes ett antal försök då gummilisten gled ur glasrutan och/eller kromlisten lossnade.. Då kom maskeringstaperullen fram och varje decimeter som kom på plats fixerades med tapen.
Men ska det gå att få tillbaka rutan behövs fler händer.
Kompisen Jarmo ringdes in, stort TACK för hjälpen!
En på insidan och drar i snörena och den andra trycker på utsidan.
Varefter snöret dras runt rutan rivs tapen av och rutan glider in i karossen. Sist dras elkabeln ur och listen fixeras. Lite strul blev det med den ena listen men inte värre än att det gick att justera.
Med alla taperemsor borta så blir det ännu mer "bling".
Phu, nu kan jag fokusera på nästa steg...

2 kommentarer:

  1. Vad kul! Äntligen denjävlalisten på plats, grattis!

    SvaraRadera
  2. Riktigt bra jobbat! Skönt att det ordnade upp sig.

    SvaraRadera