söndag 27 december 2009

Gaslänkage

I väntan på tips och inspiration från er "nätvänner", om hur jag ska attackera problemet med läderpackningen till bromsservot, tog jag och monterade ihop gasreglaget.

Jag insåg även att jag hade gjort någon inställning på blogen som gjorde att kommentarerna skulle godkännas innan de "ploppade" upp. Det är borttaget nu, så varsågoda att kommentera alla som vill.


Gaslänkage förzinkat och monterat. Osäker om några delar skulle ha varit svartmålade. Om det är fallet så har de iallafall ett bra rostskydd under om jag målar dem senare.
Jag har ett tips om hur man kan fixa ihop bronsbussnigarna och lager skålarna. O-ringspackningar, 4st innerdia 14mm/2,5mm tjocka i varje lagring passade perfekt. Synd bara att jag bara hade 4st! är det typiskt.. Får ut och handla fler imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar