lördag 12 december 2009

Ihopmontering...

Julen står för dörren och konkurrensen mellan julhandel och skruva ihop alla fina delar hemma för ihopmontering är stenhård.

- "Men det är ju så roligt..."

Ny zinkade skruvar med nymmålade plåtbitar och däremellan nya packningar och slitdelar. Kan det bli bättre.

Massa nya besökare kommer sedan länken från P1800 klubbens hemsida. Ni är i snitt 70 olika IP adresser som kollar varje dag. Jag känner pressen och ska uppdatera så fort det finns något att rapportera.


Smet ut en stund innan julhandeln och började med tutorna. Jag letade fram bilden innan jag tog isär grejorna i oktober. Snygga va! Tyvärr finns det mer jobb med dem då två av tre är tysta. Jag får läsa på hur de fungerar innan jag börjar skruva isär igen och kollar. Jag gissar på en trött kondensator.


När klapparna var inköpta blev det en liten stund över till elpanelen, se före och efter bilderna. Även ljusrelä eller vad det är som sitter i framstammen och spänningsregularorn har fått färg på sig. Även dessa är jag osäker på funktionen på men det borde kunna gå att mäta sig fram.

Man kan även se den lilla säkringshållaren med mitt nya lock.. Hård fight på tradera men nu är den på plats. Det stora locket är lättare att få tag på så det blir med på nästa beställning från VP eller CVI.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar