torsdag 31 december 2009

Bromservo klart! Nästan...

Sent i går kväll fick jag mail från en hjälpande hand från Amazonforumet. Jo, jag hade gjort fel. Kolven kan tas isär ett steg till. Jag kunde inte hålla mig. JAg var tvungen att prova. Med avdragaren och lätt bryta mellan klorna med en skruvmejsel lossnade klämringen så fint. Jag var helt inne på att ringen var en del i kolven...

Ring och kolv delad. Med den isär går det enkelt att få dit antingen gummi eller läderpackning. Tack Uno för hjälpen.
Jag valde att montera gummipackning, den fanns ju hemma och var ju redan betald...
Här är resultatet! Nyrenoverat bromsservo med spolpump/tank och nya chokewirar. Det som saknas är de nya bromsrören och röret till undertryckstanken. Backventilen får vara så länge, den verkar fungera. Men man vet aldrig... Det är inte för sent ännu.
Gjorde en påhälsning oss karossen... Den ser ut och ha det bra under skärmtaket. Till våren ska den in i garaget och svetsarbetet sätter fart igen. Jag får avsluta med att önska all som följer denna blog ett Gott Nytt År och hoppas på fortsatt renoverande nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar